A mai TESLA-k dédszülei - elekromobilitás 1896-ból
Elektromos autó 1896-ban?
1896-ban 600 db elektromos taxi rótta Manhattan utcáit, igaz a 40 km/ órás sebességtől az utasok kalapja nem repült le, de az akkori ló vontatta járművekhez képest mindenképp
futurisztikus, trendi látványt nyújtottak. A korabeli startup az Electric Vehicle Company (EVC) a mai kor feltörekvő cégeit is megszégyenítő iramban terjeszkedett, és sikeresen oldotta meg az akkor még óriási és nehézkes akkumulátorok gyors, gördülékeny cseréjét is, hiszen az újratöltés a ma sem villámgyors eljárásnál is sokkal több időt vett volna igénybe.
Ezek a kocsik már továbbfejlesztett verziói voltak az eredetileg gumi nélküli acél kerekekkel szerelt és mintegy 800 kg akkumulátorral megterhelt, pár évvel korábban szabadalmaztatott változatnak,
Az Electric Vehicle Company (EVC) -t is elérte a gyakori startup "végzet", a túl gyors növekedés miatt a vállalat 1907-ben összeomlott.
A most forradalmi újításként ünnepelt elektormobilitásnak tehát jó mélyre, majd 200 évvel korábbra nyúlnak vissza a gyökerei.
Annak hogy a 19. század végén már piaci igényeket is kiszolgáló elektromos autó- kínálat legyen számos korábbi találmány és
kísérlet jelentette az előzményét. pl. 1959 előtt csak nem újratölthető akkumulátorokat tudtak készíteni, így azelőtt csak kísérleti jelleggel építettek elektromos hajtású mozdonyt vagy motorcsónakot.
Az újratölthető akkumulátorok 1859-ben kerültek piacra, így életképesebbé vált az elektromos autó ötlete is.
1887-ben Des Moines-ban, Iowa államban, William Morrison kért és kapott szabadalmat az általa épített elektromos kocsira, majd 1888-ban egy városi felvonuláson is jelent vele..
Ez a csoda járgány, elsőkerék-meghajtással, 4 lóerővel és csaknem 40 km/óra végsebességgel, 24 akkumulátorcellával készült, amelyeket úgy 80 kilométerenként újra kellett tölteni.
Morrison féle "önjáró kocsi" igazi futurisztikus szenzáció volt az 1893-as chicagói világkiállításon.
Oldalunkon a 19. század végi elekromos autó verziók bejegyzési rajzaiból válogathattok. :)
1896-ban 600 db elektromos taxi rótta Manhattan utcáit, igaz a 40 km/ órás sebességtől az utasok kalapja nem repült le, de az akkori ló vontatta járművekhez képest mindenképp
futurisztikus, trendi látványt nyújtottak. A korabeli startup az Electric Vehicle Company (EVC) a mai kor feltörekvő cégeit is megszégyenítő iramban terjeszkedett, és sikeresen oldotta meg az akkor még óriási és nehézkes akkumulátorok gyors, gördülékeny cseréjét is, hiszen az újratöltés a ma sem villámgyors eljárásnál is sokkal több időt vett volna igénybe.
Ezek a kocsik már továbbfejlesztett verziói voltak az eredetileg gumi nélküli acél kerekekkel szerelt és mintegy 800 kg akkumulátorral megterhelt, pár évvel korábban szabadalmaztatott változatnak,
Az Electric Vehicle Company (EVC) -t is elérte a gyakori startup "végzet", a túl gyors növekedés miatt a vállalat 1907-ben összeomlott.
A most forradalmi újításként ünnepelt elektormobilitásnak tehát jó mélyre, majd 200 évvel korábbra nyúlnak vissza a gyökerei.
Annak hogy a 19. század végén már piaci igényeket is kiszolgáló elektromos autó- kínálat legyen számos korábbi találmány és
kísérlet jelentette az előzményét. pl. 1959 előtt csak nem újratölthető akkumulátorokat tudtak készíteni, így azelőtt csak kísérleti jelleggel építettek elektromos hajtású mozdonyt vagy motorcsónakot.
Az újratölthető akkumulátorok 1859-ben kerültek piacra, így életképesebbé vált az elektromos autó ötlete is.
1887-ben Des Moines-ban, Iowa államban, William Morrison kért és kapott szabadalmat az általa épített elektromos kocsira, majd 1888-ban egy városi felvonuláson is jelent vele..
Ez a csoda járgány, elsőkerék-meghajtással, 4 lóerővel és csaknem 40 km/óra végsebességgel, 24 akkumulátorcellával készült, amelyeket úgy 80 kilométerenként újra kellett tölteni.
Morrison féle "önjáró kocsi" igazi futurisztikus szenzáció volt az 1893-as chicagói világkiállításon.
Oldalunkon a 19. század végi elekromos autó verziók bejegyzési rajzaiból válogathattok. :)